lördag 21 april 2012

Går illa

Har ont i ett knä, vet inte varför. Det tar inte ont då jag cyklar på nått sätt, bara när jag går. Man skulle kunna tro att jag fått ont av att springa, men jag har ju inte sprungit på en vecka så det är troligtvis inte därför. Mystiken i det onda är olöst i skrivande stund, jag har en svag teori att det är av fotbollen för någon dag sedan, den sporten är en skadedrabbad sysselsättning, men att titta på fotboll trodde jag aldrig man skulle få mer än psykiska smärtor utav.



Denna Gorilla-tripod anlände lagomt innan avresan till sydliga breddgrader. Passar perfekt till min nya kompaktkamera, så man kan ta snajsiga bilder, dels med självutlösare och dels med lite längre slutartider utan att skakningarna tar över i bilden. Photoshop är kanon att ta bort fotograf misstag, men att fixa bort skakningar som mest påminner om en skenande gräddvisp blir svårt. Så nu är jag rustad för fina bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar