lördag 2 juni 2018

Mallorca 2018 - Dag 14

Om man är otränad så skall man inte cykla över 50km två dar i rad på den här ön, men är huvudet dumt så får benen lida. Till dumhetens försvar så var detta sista cykeldan för denna gången, summan blev kring 40mil i totalen, inte illa pinkat av en överviktig farbror. Imorrn åker vi hem.
Turen för dagen blev lite spontankörning, visste inte riktigt vad jag hade för plan så det blev som det blev. Benen var helt rökta efter 15km men en liten motivationshöjare inför sommaren var ändå att i Nygrensbacken så var jag över 1 min snabbare än första försöket för 14 dar sen, och då tyckte jag att idag hade jag knappt styrfart, så lite har allt träningen åstadkommit ändå. Men två dar i rad var ingen höjdare. Nu packning inför hemresan imorrn, lite hemlängtan har man ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar