lördag 26 maj 2018

Mallorca 2018 - Dag 6

Varmt så det räcker men nu var det dags för en tripp på cykelsadeln. Funderade om jag skulle våga mig upp lite i bergen, men efter ett tags armbrytning med mig själv så blev det så. Turen blev Calvia och via Nygrensbacken (col de Tords) och sen den nyasfalterade vägen till Puigpunyent. En riktigt fin sträcka på ganska exakt 48km med typ 700m totalstigmeter. Försökte gasa Nygrensbacken men fjädern tog slut innan jag en började. Såg på Strava att dagens tid var den näst långsammaste av alla 52!! gånger jag transporterat min kropp där uppöver. Belöningen på toppen är att det mestadels är nedförs hem, fick hälla en flaska vatten i nacken för kylning också. Väl hemma på hotellet blev det mer avkylning i poolen, och det händer inte ofta vill jag upplysa om.
Hoppas formen stiger och vikten minskar nu så kommer det här bli bra tillslut, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar