Resan ner gick som ett lavemang, grymt smidigt att ha
direktflyg. Två avsnitt av Games Of Thrones och ett supercross avsnitt med
snälla barn som läste läxan och sov på sätena bredvid så var vi framme på ön och välkomnades av
sommarvärme och kolsvart mörker.
Framme i värmen |
Bagaget kom som på direkten och cyklarna låg snällt och väntade, nog för att
Christian har en Aero cykel, men Aero väska? Var inte så många plan på Palma flygplats vid
00.45 så trängseln var inte överhängande. Gick till hyrbilsfirman där det stod
en spanjor och snällt väntade på 5 förvirrade älvsbybor. Fick bilen, en
Peugeot, inte snygg men praktisk, packade den full och begav oss mot hotellet.
Väl inne i Rosa Del Mar så blev vi glatt överaskade, vi visste
att det var ombyggt, men att lata balearer skulle få till det så bra var
oväntat. Grymt fint, kanske inte tysk precision men för ögat riktigt nice.
Julknäcket är med |
Sovmorgon och sen skruva ihop cykel och lite frukost och
givetvis JORDGUBBAR så bestämde vi oss för korta bergsrundan, via Calvia, Pugpunyient,
fika i Esporles och hem via Nygrensbacken.
Johan Forsberg (ny på ön, kollega med läkarna) körde lugnt med Fredrik
som varit och är lite krasslig, så dom genade till fiket. Tror krassligheten har
smittat av sig till hans cykel, för den lät också lite rosslig i halsen, eller
så är det bara naturligt skrammel från italiensk finmekanik på hög nivå av märket
Campagnolo.
Kanonfrukost |
Redo för 14 dagars cykling |
Jag och en spänstig Christian, spände oss i Gallilea, och Es Grau. Christian
skulle försöka följa med mig i stigningarna, det blev jag som tappade hans
rygg, satans vältränad kille, låren är som en velodromcyklist i storlek, det
syns han tagit Sub9 utmaningen på allvar, jag hade noll och intet att sätta
emot. Vikten gör säkert sin beskärda del, då jag väger ca 7-8 kg mer än ifjol då
jag mer såg ut som en straffånge enligt min mor. Dåligt för bergen det visar
tiderna, men kanske bra för tempocyklingen på hemmaplan (hoppas jag).
Årets Mallorca Rookie |
Efter fikat fick Johan och Christian glädjefnatt och drog
iväg som ett par avlöningar strax innan jul och lämnade oss två Maj barn i
sticket. Vad de snabba hingstarna på grönbete inte tänkte på var att det var bara vi erfarna
mallis resenärer som hittade hem. Så vi lämnade hobbyscouterna i sticket och
tag den vanliga vägen hem, de vilsna tog en alternativ Garmin väg hem, men det
gick bra det också.
Själv brassade jag Nygrensbacken på tid och pacade helt och
hållet på effektmätaren, fin liten mojäng det där, dock så kunde den inte
kompensera min viktökning så tiden blev bra men var ändå knappa minuten sämre
än fjolårets totala urladdning, men jag är rätt nöjd likafullt.
Glad spänstig dominerande bergsget |
Dusch, lite cykeljustering och därefter mat på barnens favorit restaurang, så
skall vi nog samlas ikväll och spå i kristallkulan vartåt det bär hän imorrn,
jag gissar destination ett fik nånstans i fjärran. Anders anlände på
eftermiddagen idag, så han lär ju haka på imorrn och dra som en furie som
brukligt hoppas i vart fall vi som har vindexem.
Hola!
BERGSGET ?? Finns inga sådana som väger 90kg på 183 cm över havet.. Kanske som Daniel sa i afton att jag lyckats toppa formen så här 5 veckor innan sub9 VR. ;-(
SvaraRaderaTysk precision är en myt. Trust me! Jobbat med tyskar i nästan 3 år nu :)
SvaraRaderaVad var det för bolag ni åkte med? Jag kan inte urskilja texten på planet.
Ha det riktigt trevligt nu!
C: Vikten är inte allt...
SvaraRaderaSyrran: Jämfört med spanskt så är tysk grymt millimeteranpassat, men säker har denna precision fläckar här och där. Orbest hette flyget...och jag trodde du var på Volvo...
Jorå, Volvo. Men vi bygger lastbilar inte fixturer och processupplägg. Det köpte vi från Tyskland.
SvaraRadera