torsdag 30 oktober 2014

12 dagars vilodagar utan träning

Tänkte om man skulle skylla på förkylningen, eller kanske den onda ryggen efter trädfällning eller så kanske jag hoppar över det och skyller på vintertiden, eller så fejkar jag en nyckelbensskada, men då verkar man ju träna obehindrat ändå. Så jag gnuggade en knöl jag hittade på huvudet och kom på att den knölen var just huvudet, så jag slutade klia innan jag skulle få en sticka i fingret. Funderade ett tag till innan jag grenslade Orbean i garaget och enades med mig själv att skylla på att Karthago  ändå till slut förstördes, och två gånger dessutom, Så nu finns det inga undanflykter längre, bara klä på sig hängselbyxorna och mata in en film till och kötta på. Den ultimata tortyren för kropp och själ, nöta rulle i ensamheten mitt i världen där alla omkring en tycker man är knasig eller har en eller ett par skruvar lösa, men satan vad dom ska få se till sommarn...då jag cyklar ännu mer och med en ljudbok i örat dessutom, men first thing first liksom. Welcome to vinterträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar