söndag 1 mars 2015

Länge sen sist

Blev draftat till att spela badminton ikväll. En tennispappa som vi känner rätt väl genom alla kvällar i tennishallen hade en lagkompis som var bortrest så han ville jag skulle rycka in. Det var typ 3 år sedan jag spelade badminton sist så nog var man lite ringrostig. Ramen träffades frekvent i första matchen och banan var tydligen både för kort och för smal för att träffas med alla slag, men annars gick det bra. Summan för kvällen blev 2 dubbelvinster av 5 matcher, ett godkänt resultat kan jag tycka med tanke på träningsdosen. Tack Kent, det där kan jag göra om vid tillfälle. Dock kom jag på en av anledningarna till att jag slutade med badminton, poängräkningen, min fördel att bara få poäng på egen serve, dvs. uthålligheten var ett faktum, den försvann med poäng på alla bollar, nu är det ju en nackdel att ha serve. Jag förstår Anders Södergren fullt ut, förutsättningarna ändrades och inte till ens egen fördel. Nåväl tar man det inte så seriöst så kan det va kul ändå. Träningsvärk i skinkorna imorrn, jajjemän :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar