onsdag 3 juni 2015

Göra bort det eller göra bort sig

Funderar på varför många vill träna så jäkla tidigt (eller sent). Hävdar att dom "vill göra bort det", men jag förstår inte, vill dom inte träna? Om jag ska träna inte fanken väljer jag göra det då det är tidigt, kallt, blåsigt osv, om jag slipper. Helst gör jag det då jag vill, kan, det är varmt, det inte blåser, jag är sugen osv osv. Jag vill ju njuta på träningen, inte bara få det överstökat. Om man vill "göra bort det" så känns det som om man mer eller mindre gör det på "tvång", jaga mil eller dylikt. Jag kan förstå resonemanget till viss del att man har annat för sig vid vissa dagar tex om man ska resa bort eller så. Men om det andra man ska göra är att klippa gräsmattan, städa eller dylikt som inte heller är tidsberoende, då kan man ju göra dessa tråkiga saker på den tid som är tråkig för träningen, så njuter man till fulla drag av sin träning på alla plan istället. Så tänker jag, och det är nog därför jag har gått ifrån att "tvinga" mig iväg på gemensamma träningar på tider som jag inte vill träna på. Så då har det blivit träning på egen hand där jag tränar då jag njuter mest. Jag gör det för att det är kul och trivsamt och jovisst även för att det är bra för kropp och själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar