måndag 17 juli 2017

Tre veckor

Tiden rullar på och även träningen, jag känner inget tvång men ändå så har jag lyckats träna varje dag, tror receptet är att i vart fall göra nått om det så än är "bara" 30 minuter.

Under dessa 21 dagar så har jag sänkt mitt blodtryck med ca 20 enheter och vilopulsen har sjunkit till 50 slag i minuten. Ruskigt bra, synd att vården försöker medicinera bort åkommor i onödan då receptet till framgång är mycket bättre.

Har även ett par ord till er som inte tränar så mycket och tror att "jag ska börja träna" och genomföra 2 pass i veckan på gymmet är nån mirakelkur. Visst det är bättre än ingenting alls, men för att känna nån förbättring så krävs mycket mer än så. Efter mina tre veckor så kan jag ärligt säga att det är först igår det kändes helt ok, inte alls så att jag är i nån toppform men det var helt ok. Då har jag alltså genomfört träning VARJE dag, så om man enbart gör 2 pass i veckan så kan man inte tappa motivationen för att det inte händer nått, det behövs mycket mer för att känna skillnanden

Så träna på, det tänkte jag göra

2 kommentarer:

  1. Helt rätt Stefan, kontinuitet är grejen med träning!
    - Kul att se att du fått bättre värden och är piggare.
    Hoppas fler inser att man kan faktisk välja träning istället för piller o få samma resultat, minus kostnaderna och biverkningarna.
    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Piggare vet jag inte, men fräschare kanske. Däremot så tror jag det är nått som stör jämvikten, äter som en liten myra men går ändå inte ner ett endaste i vikt, har prövat samma sak som då jag gick ner till 79kg...men denna gången händer nada

    SvaraRadera