onsdag 5 november 2014

Prisvärt

Var på service med våran V70 idag, jag har ett sånt där serviceavtal, bra skit, räknat ut att det blir typ halva kostnaden mot att betala varje service separat, nu blir det en månadskostnad istället.
Det här med att tjuvkolla bilverkstäder är ju bra i sig, så man får bort dom här "busiga berras bilservice". Men det borde ju varje människa förstå att kör man ner i ett mörkt garage med suspekta människor som dyker upp och vill reparera din bil så skall man backa därifrån direkt.

http://www.tv4.se/kalla-fakta/klipp/kalla-fakta-del-5-det-dolda-verkstadsfusket-2995782

Så långt så bra, bort med fusket. MEN det som har nått gott med sig har ofta nått dåligt. De bra och seriösa firmorna blir ju livrädda göra fel. Dom övergör saker som egentligen inte behöver bytas, allt för att inte dra på sig stäpeln för att skita i saker eller få prickar i protokollet.
Ta mitt exempel, vid servicen på Volvo så uppmärksammades att bälg till styrstaget var "trasigt" och det behövde bytas, med hjulinställning som följd till en kostnad av ca 3000:-
Vis av erfarenhet så kollade jag med min lokala verkstad som jag har full förtroende för och dessutom känner ägaren litegrann. Det räckte med ett nytt metallklammer så var det fixat....typ 3000:- billigare :-)

Men han försvarar de stora firmorna, dom vill inte göra fel och då blir det så här. Trist, och det drabbar oss kunder, speciellt de som inte "förstår" och bara betalar. Tack för god service Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar