fredag 1 april 2016

Höftböjarna

Har ju som sagt haft problem med dessa i åratal visade det sig sen utredningen med ryggen. Nu har jag stretchat och töjt dessa nästan som en elitgymnast och det känns suveränt skönt. Nu kan jag trycka på pedalerna utan att det kniper och smärtar som knivar i muskelfästena i ljumskarna. Dagens runda vart återigen på MTB men det kvittar för mig hur fort det går, farten är helt oväsentlig, jag har ju effekten att gå på som facit, och vilket facit det blev, tryckte på extra hårt mitt i rundan, så hårt så det nästan svartnade för ögonen men vilket skönt besked då jag slog effektrekord på en tjuga, ja inte bara årsrekord utan ett fint personligt rekord faktiskt. Inte helt dåligt att väga lite mer då det är effekt som skall produceras. Jag tror jag mötte nån cyklist då jag precis var klar med tjugan, men jag har ingen aning vem det var, jag var trött på riktigt då. Rullade ur benen och insåg att uthålligheten är det som fattas mest, jag kände mig som om jag gått in i väggen, orkade knappt snurra benen, funderade ett tag på kliva av och gå ett tag men klarade mig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar