torsdag 5 juni 2014

Blötare än en dusch

Kollade termometern vid 4.50 tiden, hade satt som gräns att om jag skulle ta cykeln till jobbet fick det fan va varmt, +16 och 15 minuter senare så rullar jag från garaget.
Lite lätt motvind och ljudbok i örat gjorde morgonturen fin i 80% av sträckan. I Kallviken med ca 9km kvar så öppnades himlen och ösregnet kom, kul, not so much. Men nästan framme så gjorde det inte så mycket. Blötte ner hela kontoret, fikarummet och till och med duschen blev blötare än vanligt då mina kläder dröp av regnvatten.
6 mil till in på kontot, funderar om man skulle börja ta i nån gång också, annars lär jag väl fastna på 31 km/h för evigt. Jag funderar på det på vägen hem imorrn.
Vi syns på nationaldagstempot i Älvsbyn i morrn, se till och kamma till er och putsa på kedjan för ni kommer med största sannolikhet att fastna på bild. Det kan jag lova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar