fredag 6 juni 2014

Nationaldagstempot 2014

Kul tradition att i Nybyns IK anordna det så kallade nationaldagstempot på just nationaldagen lämpligt nog.
15 hugade spekulanter på snabbaste tid men bara en favorit och som han höll för trycket, Måns bara gled omkring som om han var ute på söndagscykling till kiosken för en mjukglass. Jag låg ute på banan i diket och fotograferade tillställningen, jag hade redan gjort min träning från jobbet på morgonen och känner inget sug att späka min kropp med högpulsande ännu. Alla andra åkare såg uta att slita ont. Grimaserna stod som en lång kö mot platsen där jag befann mig. Kent Nilsson  har rätt bra flow i sin åkning, Ertik sitter väldigt aero och Andreas tycker jag imponerar ändå med sin sjukdomstid han nyss haft. Men Måns, swosch swosch med låg kadens och med ett leende bakom glasögonen som flyter han fram majestätiskt, mycket imponerande.
Erik hade dock sin vana trogen strul med cykeln. Ny däcket som monterades igår tog tydligen i ramen då det pumpades fullt, det gick knappt snurra runt, så det blev ilfart med Skodan för att hinna hem och hämta ett beggat. Tiddsnöd verkade han komma i också för han gled iväg över startlinjen 25sek för sent, vilkt då omedvetet gjorde så att Kent kom iväg 5 sek försent på sin starttid. Nog hade det väl kunnat växla ordning på dessa herrar i startfållan, speciellt då Kent ändå var villig, nåja det var ju inte VM och inbördes ordning hade ändå blivit oförändrad.

Försökte hitta ett par nya infallsvinklar då jag softade i diket och njöt i solen, hoppas det blev nått att hänga i julgranen.

Tack till alla funktionärer som gjorde det möjligt

Engman sammanbiten innan start

Micke uppklädd och nybadad

Riström laddar med en kopp...?

Kent Wilén susar förbi

Jonny Nilsson gasar på

Mats Nilsson kämpar på

Erik Jonsson tar i så det knakar

Kent Nilsson på gång

Andreas Lundberg nyss frisk cyklade riktigt bra

Är det nån cykeltävling här undrar Måns

Fredrik Riström grimaserar

Robert Engman med fokus i blicken

Per Nilsson på/en Giant

Johan Boldrup biter nästan av sig tungan

Kent i motvinden

Erik utnyttjar sin aeroposition i motvinden

Kent blev biten av en räv längre bort och fick en släng rabies

Kort kille med en lång hjälm

Diskhjulet som lät mest utav alla

Swisch

Resultatlistan, något kryptisk men tiderna som står längst till höger gäller

Tripp trapp trull, pallen idag, bara åkare +45, ungdomarna slagna med hästlängder

Fångarnas kör från Nebukanessar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar