torsdag 12 juni 2014

Gasar på

Tänk så lättlurad man är, lite siffror på en hemsida och man jagar mil mer än en hungrig katt letar råttor i ladgårn. Ganska kämpigt är det också och det blir inte sådär mycket hårdkörning, därav att jag ställde upp på Rödbergsloppet och därför var jag med på Arnemarksträningen idag. Tänkte dock lite galen tunna då jag trodde jag var i tidsnöd till 18.00 samlingen, sen då det gick upp att samlingen var 19.00 så utnyttjade jag tiden med att möta kamraterna från Piteå. Men just nu har jag tid, tid som jag sällan har så det är bara utnyttja dagarna som kommer. Att kallade slipa formen är nog fel, träna ner sig rejält är nog bättre förklarat, och inte har jag tänkt släppa upp nån form heller, det får bli naturlig den dagen jag inte kan träna.
10 st hugade i Arnemark förresten. Janne starkare än vanligt, Måns som vanligt grym, många andra riktigt bra, Camilla spankade upp mig i backen mot mål där jag blev sist som vanligt. En ung skidåkare var med och han fladdrade av när som helst och ibland så höll han hela vägen, orutinerad kan man kallad det. Idag så ides jag inte riktigt ta i så mycket, latmask kanske. Den enda högpulsaren hade jag då ingen tydligen ville följa mig i långsammaste gruppen på lagtempot så jag gasade på rejält, en bra bit över 40 km/h själv om med ca 300w, riktigt nöjd med det.

Måns vart är du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar