söndag 3 maj 2015

Mallorca 20015 - dag 1

Då var vi igång. Ett stort gäng varav många jag inte har en aning om vilka. Jag Christian Ericsson, Fredrik Riström, Fredrik Röding,  Johan Forsberg, Jonas Riström, Stefan Mattson, Jonas Sondell, Andreas Norberg som anslutit med oss efter han cyklat med Pers gäng en dryg vecka. Sen var det två till som jag inte vet vem det är.
Jag hade redan igår bestämt mig för att inte följa hela vägen och det visade sig som ett klokt beslut. Jag försökte följa så gott det gick men med idiotiskt nog enbart 29km träning i kroppen i vinter/vår så var det som ett tempolopp att bara haka på. Jag snittade ca 87% av maxpuls fram till Gallilea backen där alla försvann som en löning i juli. Förberedd som jag var så plockade jag fram ljudbok med Carl Hamilton i handlingen och det blev mitt sällskap siste dryga 2 timmarna i egen takt.
1 liter vatten var knapert på 63km i som varmast 36 grader. Skönt va i värmen men ärligt så var det väl inte så sprudlande roligt cykla själv, men att alla andra ska vänta på mig blir bara löjligt. Så ensamcykling får det bli på mina rundor, rimligt är att jag följer med på inledningen av sträckorna för att sen ta egen takt då orken tar slut. Bara hoppas jag orkar längre å längre varje dag, konstigt vore iofs allt annat

Njuter med familjen vid poolen och ska snart åka handla lite jordgubbar bara älghunden Christian fått ur sig alla sin bokstavskombinationer och tröttat ut de andra och anländer till hotellet.
Pax Vobiscum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar