tisdag 10 maj 2016

Mallorca 2016 - Dag 11

Lugnt fikapass stod på menyn idag. Fick sällskap av Riströms brothers, men lugnt och lugnt blev det inte för mig. Som jämförelse så låg jag på 165 i puls då de andra bergsgetterna på - 36kg låg på 110.
Via EsGrau till Esporles där vi sammanstötte med Johan Nordlund som stannat kvar sen deras gäng åkt hem, som nytt sällskap så fanns en tjej vid hans sida. Vi slog oss ner på samma fik till Fredriks förtret då han är en vanemänniska och inte fick fika på samma fik som senaste 10 åren. Första fikat för mig 2016 faktiskt.

Kul möte med andra svenskar som satt vid ett bord lite längre bort. Dom såg också att vi var svenskar, speciellt med tanke att jag hade min extremt blågula svenska cykeltröja på mig. Då jag hämtade min cykel som stod bredvid deras bord så blev det lite snacka med dom. Hon i hatt frågade vad vi gjorde på ön, jag pekade på cykeln och bad dom gissa :-) Kände igen dom men då jag är så erbarmligt dålig på kändisar så fick jag hjälp med att namnge dom, största hjälpen fick jag dock om min syster som har stenkoll på kändisvärlden. Den här bilden fick jag av henne, det var exakt där dom satt i Esporles, bra snokat Anneli. Vem var det då, jag på bilden var det tydligen Annika Jankell och Alexandra Pascalidou, brevi kan Malin Berghagen och Lia Boysen mfl


Träffade På Endre då vi skulle därifrån så han slog följe med honom. Ny väg till Militärbackens botten där boys in the hood tog lätta vägen hem via rondellvägen längst kusten. Endre joinade mig och äntrade Militärbacken, trevlig kille Endre. Faktiskt svarade benen lite på ansträngningen, eller rättare sagt kroppen, benen har sällat knorrat förutom ljumskarna då, och dom är faktiskt kanonbra nu efter allt slit med stretching.
Sista dan imorrn innan vi åker hem, börjar få lite känning i halsen vet inte om det är från ansträngningen eller från sönerna som varit sjuka halva resan, vi får se imorrn om det bli poolen eller sadeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar