söndag 1 maj 2016

Mallorca 2016 - Dag 2

Regn regn regn men jag sov gott ändå. På eftermiddagen så klarnade det upp och solen tittade fram. Röding med läkarkollegor (okända för mig) skulle dra iväg kustremsan men jag passade på det, min cykelform gör sig inte i civilicerade sällskap. Så jag tog Martin, Gunvald, Kollberg, Rönn och Månsson som sällskap och for lilla bergsrundan som bruklig inledning på cykelön. Gick faktiskt helt ok då man bara ska hänga med sig själv men jag var ganska förvånad att jag bara körde om folk i stigningarna, det måste va några 100 åringar som stigit ut genom fönstret  och rymt, för fort gick det absolut inte för mig. Mitt i esGrau stigningen kom frau Blom susande nedför, passade gärna på att ta paus och snacka lite med honom. Han hade lämnad Per och gänget då dom skulle stanna på Sushibuffe, hade jag vetat detta hade jag inte kört bergsrundan.
Det var fasen inte varm, 12 grader skvallrade Celcius om i nedförsbackarna men med ett isolerande lager späck så gick det rätt hyggligt att inte frysa ändå.
I Esporles så retade jag upp en gammal tant i en bucklig silverfärgad Fiat. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel enligt henne, samtalet är svårt att sammanfatta men vi skildes som ovänner är min gissning och jag var nöjdast av oss två, faktiskt nöjdare än jag var innan vi började diskussionen.

3h senare så avslutade rundan jag med att ansluta till tennisbanorna och kollade lite på då Joel och Benjamin spelade.
Faktiskt rätt nöjd med min insats, speciellt med tanke på att förra gången jag anväde racern var just på bergsrundan för exakt 50 veckor sedan.
Inga bilder idag men det ser ut som vanligt här med en drös getter på valda platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar