måndag 21 januari 2013

Förtroende är bra kontroll är bättre

Checkade in på den årliga hälsokontrollen på jobbet idag. En drös med blodprov så dom tömde det mesta av de röda blodkropparna tror jag. Blodvärdet var ynka 145, förra året 155 och för 6år sedan hade jag 169, åldern?? Eller att jag missade att urinprov skulle göras medans jag morognpinkade och hinkade i mig vatten som en kamel för att kunna dela med mig en droppe eller två.
Blodtrycket var enligt läkarn lite högt, med ett undertryck på 95, men han hade observerat samma fenomen på fler patienter sen den nya sköterskan börjat på mottagningen. Då farbror Leif tog trycket så blev det bara 85, brukar ha yrsellågt i vanliga fall, skyller på en jobbnatt i rikets tjänst...
Synen som en örn och hörsel som en hund, ja i vart fall på ena sidan. Uteblivet påtagna hörselkåpor på skjutbanan pga tillfällig förvirring emellanåt har inte gjort mitt vänsteröra gott.
EKG maskinen knorrade högt, inget fel på sinusrytmen eller Q och T men pulsen på 50 var tydligen onormalt lågt, jag håller inte med, lägsta jag uppmätt på mig själv är 42, men det var på morgonen efter rodelläge i en hel natt.
Annars konstaterades att antalet armar var två och fingrarna tio och att läget var rakt ner. Så inget körförbud till nästa kontroll, prima liv kanske, jag avvaktar resterade provresultat på blodet.

2 kommentarer: