tisdag 1 januari 2013

White vine to the fish?




Som sig brukligt på nyårsafton. Trevligt sällskap, god mat, mycket mat, najs efterrätt, Grevinnan och Betjänten på TV, skålande i pommac, lite sällskapsspel, lite mer skratt, Janne räknar ner och uteblivna nyårslöften och sist men inte minst lite fotografering av nyårsraketer...Nyåret blev precis som den lilla vitsen från en halvkänd film "vad är 100st advokater på havets botten?" - En bra start!

Eller som den taskigt engelskkunniga konferenciern  på en flyguppvisning refererade svenska flygvapnets nya dyrgrip i mitten på 90-talet på en egenkomponerande svengelska som lockade fram en del skratt och funderationer hos de utländska åskådarna...

"The plane took off with a big fart and vanished like a prick in the air with a smell"

Gott nytt på er så tar vi sats mot nya äventyr



3 kommentarer:

  1. Tack till er Alla för en supertrevlig nyårsafton..med trevligt sällskap o, jättegod mat..Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Det tjuter och det smäller
    Hundarna ylar och gnäller
    Försök att förstå vad de känner
    Dessa våra bästa vänner
    Jag är inte mycket för att gnälla
    Men sluta så är ni snälla....

    Jag är inte för att förbjuda men fyrverkerier kan jag inte förstå alls.. Förgången tid, totalförbud vore vettigast i dessa miljötänkande tider.

    Gott nytt år på dig och det dina..

    SvaraRadera
  3. Tänk om alla levde i en värld av rosa moln och tyckte lika....men nu har vi olika böjelser i livet, därav att vi i ytterligheter av oense uppfattningar hamnar i ofred emellanåt.

    Jag håller inte med, fyrverkerier är otroligt vackert och jag njuter av varje sekund det pågår. Dock skulle jag aldrig slösa en krona på det själv, jag snik kollar bara på andras och knäpper lite kort.

    Sen om man ska ta jämförelse med fyrverkerier och hundar så väljer jag fyrverkerierna först. Ska man se till hur det "stör" så är fyrverkerier ett par gånger per år. Hundar dom skäller och skiter överallt varje dag (inte allas men för många). Det är bajs och urin överallt, blä.
    Missförstå mig inte fel nu, jag jobbar med hundar och har otaliga kurser i bevakning, spår, skydd och till och med narkotikasök och tycker det är ett fantastiskt redskao men att ha en egen hund inne i huset...aldrig

    Men det är väl tur vi är olika annars skulle det bli så trångt på golfbanan. ;-)

    SvaraRadera