torsdag 31 januari 2013

Köpa tid

Eländes elände, tiden var slut på ICA, hur skall detta gå. Åtaganden är många och jobbet stjäl tid, finns knappt utrymme att pinka på toa sittande längre då tidsåtgånen blir för stor. Ska ta en lustiger historia för att bevisa hur det kan bli.
Joakim (Äldste sonen) har börjat LHS...(livets hårda skola) och insett allvaret i det och börjat utveckla sig själv ännu mer och nu är den högre kursen i skolan matlagning på gång, han fixar mycket redan nu, men ribban skulle höjas så det inhandlades ingredienser i Tisdags...jag skulle bistå som hjälp och instruktör med detta, det blir en middag för hela familjen. Så här har det sett ut sen dess. Jag jobbade igår tills i dag torsdag sen direkt på det så hade jag APT (arbetsplatsträff), fick halvsmita lite tidigare för att lyckas komma hem vid 16.25, sen direkt på det (16.35) så bar det iväg med Jonas (näst äldste) på Tennisträning till Piteå. Imorrn är det födelsedagskalas och på kvällen Tennistävling i Luleå. Lördag så är det fortsatt tennis och Söndag så jobbar jag igen...så den utlovade middags lektionen blir TIDIGAST till måndag middag...phu, tur man inte är lättstressad...(och då har jag ändå inte berättat alla övriga kommande händelser i detalj)... men kom just på när fanken ska jag hinna träna då? Ja det lär dröja...
Tjo flöjt

3 kommentarer:

  1. Fast du lär ju ligga på tröskelpuls i alla fall så nån timme kan du säkert plita ner i träningsdagboken med gott samvete.

    SvaraRadera
  2. Ja man får hoppas tennismatcherna blir spännande och jämna så pulsen är hög

    SvaraRadera
  3. Lät spännande med middagstillverkning av Jocke P. Se till att dokumentera alla steg. Kommer säkert bli super :)

    SvaraRadera