fredag 23 september 2016

Mallorca 2016 (resa nr 2) - Dag 8

Varmt varmare varmast. Jag trodde faktiskt inte att ett par grader extra skulle göra så stor skillnad. Tycker det är skönt och behagligt då man bara finns till men så fort jag börjar ta i blir det fantastiskt jobbigt, riktigt vanskligt jobbigt faktiskt. Idag så varnades för åska så det var faktiskt extra hett och tryckande, ja inte tryck i pedalerna då. Tog en plattrunda där jag har en slinga tur och retur Santa Ponca. Det blev ca 35km och jag fick slita för att hålla mig på 30 km/h i snitt, det kändes dock som jag gasade i 40, hög inbillningsförmåga verkar finnas i den tröga kroppen. På den dryga timmen så tömde jag båda flaskorna och det verkade rinna rakt ut i porerna för kläderna var så blöta som att jag duschat med dom på. Efter avslutad runda var jag så överhettad så jag fegade inte ens då jag skulle ner i poolen, jag bara stegade ut och njöt och hann svalka mig en stund med yngste sonen innan åskan dånade lös på riktigt. Åt en lchf lunch efteråt och det är inte svårt göra sån mat här där allt är så perfekta förhållanden till bra pris. Välkomnar även vårt resesällskap  på den avslutande veckan till ön med gemensam middag med många skratt. STVWorld med Skavlan blev kvällsavslutning. Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar