söndag 15 januari 2012

Armstrong

Hade bestämt mig till 100% för ett trainerpass, så det blev ett skidpass...
Tog ett parti klassikt på 19km. Fanken vad jag blev skakig i benen, har aldrig varit med om så skakigt, efter ett varv så var jag så darrig att jag höll på att falla omkull i spåret, mycket obehagligt, fortsatte dock mala och tänkte kliva av efter två varv. Men helt plötsligt knappt halvvägs in i varv två så försvann bendarren och det var bara att mata på, så jag fortsatte i 4 varv totalt och det med en ökande fart. Hade alla möjligheter att kunna öka på ytterligare varv men det hade jag inte tid med då kvällen vart sen.
Armarna var dock starka hela tiden och jag körde på bra från det benskaket släppte, tiderna var 19.50, 19,35, 19,21 och 18,05, snittpulsen på passet var 74%, grymt nöjd i helheten...

3 kommentarer:

  1. Hehehe!
    Dina oplanerade träningar verkar ge resultat!
    Darriga ben, sockerfall... Gissar jag på!
    Klart otäckt när man får det men det brukar gå över...

    SvaraRadera
  2. Ja du kanske har rätt, men jag förstår dock inte varför sockerfallet bara blev i benen, jag var ju pigg i armarna och resten av kroppen hela tiden, kan man ha socker fall bara i vissa delar??

    SvaraRadera
  3. Jag blir sån i alla fall, kan riktigt skaka i benen...
    Å så känns det som ingen kraft finns alls...
    Men om man kör på ett tag så kommer kraften tillbaka...
    Har märkt att om jag trycker i mig, kolhydrat/protein dríckat på jobbet å sen åker hem å kör ett pass så får jag alltid sockerfall... Vete fasen varför???

    SvaraRadera