Vi försökte boka Mallorca resan kväll. Men det gick inte riktigt enligt vad vi trodde. En lång historia kort...
Öppnade SAS bokningssida och slog in 5st vuxna och 1st barn, frid och fröjd så långt, min fru skaffade ett konto för EuroBonus (kan ju vara värt en del för nästa år). Funkade inte boka med det nyss införskaffade EuroBonus numret, sidan knorrade...
Samtal med supporten: "varje person måste ha sitt eget EuroBonus nummer"
Jaha, smidighet lika med noll, fixade nummer till alla UTOM till yngstingen, då låste sig SAS sidan och hans registrering fastnade i cyberrymden, för den gick inte igenom och gick inte heller göra om för då vart det dubbletter?!?!
Samtal med supporten igen: "vi fixar det i efterhand, men det måste göras på ordinarie öppettider, ring igen imorgon"
Fokuserar på boknings sidan igen, DÅ HAR PRISET STIGIT med ett par tusen....???
Bokar sönerna en och en då det visar sig att det var klart billigare alternativ?! Så då blev det så att den äldste fick vi för ett pris, den näst äldste för nån hundring dyrare och sen då det var dags för resten av familjen till ett ännu några hundringar dyrare pris då gick det inte alls. Vägrade ta emot betalningen...vafals?
Supporten stängd så vi får ladda batterierna och tålamodet och ringa kundtjänst imorgon. Synar på ett sprucket par i tvåor att nu har priserna höjts ännu mera, eller att planet är fullt, för varför skulle oturen sluta här och nu? Just nu är det alltså endast två av totalt sex i familjen som har resan bokad och klar.
Norwegian som vi bokat med tidigare år har funkat smärtfritt som ett lavemang, så det blir nog norrmännen som får stå för anslutningen till Stockholm dagen innan Mallorca resan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar