måndag 2 januari 2012

Jag fick flyga...nu är jag rädd på riktigt

Sanslöst, jag finner inte ord. Jag hade gått och lagt mig då ropar en av sönerna: "nu har dom sänkt flygresan ner till Palma flygplats från dryga 1700:-/person till sanslöst låga 508:-/person", han satt vid sin egen dator och klickade lite på måfå då han kollade biljett tillgången av en slump..
Hur i h-vete kan dom ändra priserna TRE GÅNGER inom loppet av fyra timmar på en vardag kväll. Har dom anställt PRAO elever som ordinarie webmaster eller vad händer?!
I alla fulla fall så provade vi genast att boka in resterade av familjen på dessa numera billiga biljetterna. Funkade givetvis inte att betala med Volvo Visa kortet (de båda vi provade innan), så jag föreslog att prova vårat Swebank Visa - OCH DET GICK.
Fulla av självförtroende och lyckliga som små barn att vi nu fått resan ännu billigare än ursprungstanken så kikade vi direkt på anslutningsresan Luleå-Arlanda t.o.r.
Då hade dom även sänkt dessa resor med 100:-/person och färdväg, så vi rullade upp skjortärmarna (jag satt i kalsongerna efter min tidigare placering i sängen) och la in ett försök till bokning på även dessa. Provade ett långskott att använda de nyss avvisade Volvokortet, min frus fick avslag men mitt funkade kalas, hur är det möjligt??!!
Så nu är all resa bokad, men så instabilt som denna kväll varit i SAS anda så har jag blivit flygrädd på kuppen, kan man inte sköta en hemsida vettigt hur skam ska detta sluta.
Bokning av hotell står nu på tapeten, men det blir en annan dag...mina nerver och ork är totalt slut, min fru småler och sönerna som är vakna garvar läppen av sig, kul att SAS kunde ställa till med denna actionkomedi så här den 2:a januari

4 kommentarer:

  1. Teorin kanske funkar. De som har mer pengar (=du) sover, eller borde sova, när priserna väl sänks till den nivå som din kvällssurfande son upptäcker när han ramlar in på SAS-sidan, såtillvida inte han egentligen är stenrik... Sensmoralen: Nattboka!

    Oavsett så lär resan bli kanon! Maila mig gärna era datum.

    SvaraRadera
  2. Spännade kväll ni haft!
    Jag har samma fråga som Johan, när är ni där nere då?
    Inte avis alls, nähä då...

    SvaraRadera
  3. Ja man kan undra hur Stefan klarar av saker utan oss... stresstålig nej inte det... vi får oss nog ett gott skratt när de ska packas snart o han bara klarar av att packa sitt eget... kanske skulle låta han packa de fyra barnens grejer ;-) de vore väl nåt? Vi ses på mallis då :-)

    SvaraRadera
  4. Elakt förtal ;-) Jag stressar inte upp då jag ska resa, bara för att jag vill ha allt klart i detalj och va i god tid...hmm tänker inte alla så ;-#
    Johan och Mats, datum för resorna kommer på mailen...nu går jag och packar...

    SvaraRadera