torsdag 6 december 2012

Glömde vaccinera mig, attans

Inför veckans vistelse i annan kultur långt från hemmaplan så glömde jag ta dubbla dosen Twinnerix. Motståndskraftig som en oxe har jag dessutom förbrukat en halv flaska handsprit då seden på dessa breddgrader är att skaka tass i orimlig mängd, men nu i natt så bröt det ut. Anade om smittan igår kväll då blödning ur näsan uppenbarade sig och natten har varit en temperaturmässig berg och dalbana. Halsen är skrovlig, huvudet dunkar och lederna knorrar. Vad för elakt mikroskopiskt kryp som orsakat detta elände är oklart, det kan vara difteri, pesten eller till och med ebola, så här långt sydligt finns väl det mesta elände representerat.
Så det var bara stanna under täcket och kurera sig. Att en trist vistelse blev ännu tristare var ju...trist. Men vad gör man, sover hela dan antar jag, få se om jag lyckas.

11 kommentarer:

  1. Hej Stefan! Twinrix är ett vaccin som skyddar mot hepatit.
    - Det borde du ej behöva i Stockholm (förutsatt att du håller dig i skinnet
    och ej umgås i fel kretsar).
    /Hälsn FR

    SvaraRadera
  2. Det var kanske det jag fick?! Är ju så mycket löst folk som springer omkring är i "byn" ;-)
    Magsjukan väntar hemmavid hörde jag nyss, lät inget kul det heller. Tänk om alla som var sjuka kunde stanna hemma och inte föra smittan vidare i onödan, så mycket bättre för mänskligheten i långa loppet

    SvaraRadera
  3. Usch! Det lät ju inget vidare, du verkar hamna i en korseld av skiit...
    Kan du inte isolera dig i garaget och cykla ut stormen när du kommer hem?
    :-)

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Kanske för mycket handsprit. Du har inte lyckats bygga upp motståndskraft mot sista årens smittohärder som fluktuerar :) War of the Worlds, you know...!

    SvaraRadera
  5. Håller med din syster. Du använder ju handsprit jämt o ständigt. Det ska va måtta med allt. Hur dåligt du än mår nu så vet jag att magsjukan här hemma är de värsta du vet. Vore ju perfekt med en snabb bantning så här innan jul så du kan snaska så mycket som du alltid vill ;-) välkommen hem imorgon om du vågar ;-)

    SvaraRadera
  6. En eller två sjukdar med väldigt länge mellan ser jag som ett bra resultat av handsprit och försiktighet, se så många som går och snörvlar hela tiden (alla dom skall förövrigt hålla sig hemma och inte smitta oss som bryr om att vara friska, jag har inte smittat nån idag).
    Längtar hem, är husvagnen ledig?

    SvaraRadera
  7. Glöm inte munskyddet på planet imorn ;)

    SvaraRadera
  8. Jag tar skyddsmasken, lite problem i säkerhetskontrollen dock

    SvaraRadera
  9. Jo husvagnen o Joakims rum är ledigt. Han bor hos mormor tills vidare...

    SvaraRadera
  10. Ett är då säkert...både förkylningen och magsjukan går över..om än det inte är nå kul medan den pågår....nåt bra att se fram emot:):):)

    SvaraRadera