tisdag 18 december 2012

Vad gjorde jag egentligen fel??

Läste lite om Luftrörskatarr och fick fram följande text

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förebygga luftrörskatarr

Ett hälsosamt liv med lagom mycket motion och bra mat- och sömnvanor förbättrar immunförsvaret, det vill säga kroppens försvar mot infektioner. Stress, rökning och för mycket alkohol kan i stället försämra immunförsvaret. Om du är rökare och får återkommande luftrörskatarrer är det viktigt att du slutar röka.

Smitta

Det är svårt att undvika smitta under förkylningstider. Men genom att tvätta händerna ofta minskar du risken. Använd gärna handsprit. Att vara ute mycket minskar risken för att smittas.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allt jag borde ha gjort har jag gjort och det som var dåligt dvs rökning och stress och alkohol har jag med det grövsta undvikit. Stackars dom som gjort allt fel, hur sjuka blev inte dom eller var det omvända världen och dom klarade sig??!!

2 kommentarer:

  1. Kanske är så sjukt bra på att smygröka att du inte ens märker det själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lagt en å annan rökare, var det så du menade? Dom har jag aldrig själv märkt av, dock min omgivning :-)

      Radera