lördag 15 december 2012

Träningsdata

Följer önskemålen om vad som vill läsas och informerar om dagens vilopuls. 72 slag/min, vittnar om att det inte är som det skall i gammelkroppen, den går på högvarv för att bearbeta förkylningen som ännu härjar med nästan oförminskad styrka innanför huden. Normal vilopuls för mig är mellan 46-52, så att ha koll på hur pulsen varierar jämfört med normalläget är en stabil bekräftelse på nått är galet. Ta gärna det för vana att göra en snabb check innan ni kliver upp på morgonen, tar bedömt 30 sekunder.
Räknar vidare uteblivna träningsdagar och försöker hålla humöret uppe, intalar mig själv att det kommer ta ännu längre tid om jag stressar upp mig, det får helt enkelt ha sin gång för att bli kvitt detta. 140dagar kvar till mallis, låter inte så mycket men det ännu mindre till Vasaloppsstarten, "ingen stress, ta det lungt..."

Fredagens tennisspel blev rumphugget då Joel var sjuk och fick lämna W.O, Jonas däremot spelade sin match som planerat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar