tisdag 4 juni 2013

Johodå

Nu verkar det gett sig, inget ont i halsen, bara lite öm, men så brukar det va då det just vart ont.
Lite sent att seriöst börja träna cykel i Juni, men man måste väl börja nån gång. Med alla uteblivna lopp ifjol (som regnade bort) och iår som har uteblivit och kommer strykas (cykelvasan) så är målen uppsatta.

Så många motionslopp jag kan och alla är inriktade på ren träning, har inga ambitioner och kommer absolut inte sikta på vinst, bara ren träning. Så ni kombattanter som läser, var inte oroliga om jag mot alla förmodan gör en utbrytning (vilket jag förmodligen inte kommer orka) så är det bara en pulshöjare typ 1*20 på tröskel :-)
Några tempolopp men helst inte 30km, det orkar jag inte
Hårda och intressanta gemensamma träningar, arnemark och hemma söndagar hoppas jag på blir perfekt. Samt lite plockgodis från träningschemat från Lunkan.
Summan av detta har jag som mål att slå min tid från rekordmilen ifjol, den var 14.33, det borde gå trots så lite tid för cykling 2013.
Mesigt kanske ni som cyklar snabbt tycker, mitt personbästa är ju ändå 13.59...men orsak och verkan säger jag bara. Det året 2010 hade jag ca 65% mer cykelträning och inte en enda sjukdag, i år har jag ca 50 dagars sjukdom.
14.29 är målet, å klarar jag det inte hoppas jag på plättar ändå!

3 kommentarer:

  1. Låter som en bra plan Stefan!
    Satsa på att cykla så mkt du kan och ha kul när du gör det så kommer nog resultaten med tiden.
    Om inte annat så kan du ju se till att ha så mkt mil i benen som möjligt inför vinterträningen och nästa års Mallisresa.
    /FR

    SvaraRadera
  2. Mallis, årests höjdpunkt, kan man boka nu?

    SvaraRadera
  3. Har du bokat ? Inte utan att meddela mig hoppas jag, snart maj.. ;-)

    SvaraRadera