söndag 13 april 2014

Dagens goda gärning

Jag har som fått en annan syn på livet sen vår kära mor gick bort. Inte kanske nån helomvändning men likafullt några små annorlunda detaljer jämfört med tidigare.
Igår kom en lite tjej förbi å ville sälja majblommor, jag brukar spontant inte köpa typ liknande saker för jag vet att Eva sköter sånt, så jag hasplade ur mig att vi redan hade köpt. Men sen fick jag en tanke som inte gick ur huvudet hur tramsigt det var att avfärda henne vid dörren, absolut inte på nått otrevligt sätt men ändå. Självklart skulle jag köpt en blomma utav henne, drabbar ju ingen fattig.
Blev som lite dålig till mods ju längre dagen gick medans jag funderade hur jag skulle lösa det hela, jag visste ju inte vem det var. Kom på att jag kunde nyttja facebook. Sagt och gjort en blänkare på sociala media å nån timme senare var hjälpsamma människor henne på spåren och idag vid lunchtid så knackade Wilma på och jag handlade en metallblomma till min jacka, tack. Tänk så mycket bättre världen skulle se ut om vi tänkte längre än näsan räckte lite oftare och så mycket gladare alla skulle bli.
Ha en trevlig vårdag på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar