söndag 15 april 2012

Korta bergsrundan

Det fick bli trainer, nyttjade en funktion i min Fortius trainer (som jag knappt använt tidigare), dvs att kunna ladda in träningar som man kört på Garmin GPS:en. Valde den så kallade "korta bergsrundan", 65km ovanför Palma Nova via Caliva, Galilea, Puigpunyent upp till Esporles, där jag tyvärr fick hoppa över det obligatoriska fikastoppet, dom verkade ha stängt så här sent på kvällskvisten. Sen tillbaka via "Nygrensbacken" och hem till hotellet. Anders backen, där han toppade typ 75km/h förra året, fick jag bara upp trainern i 65, då började det vina så jag trodde lagrena skulle flyga ur, så då rulla jag bara resten av nedförsbacken. Kul körning, men ack så tröstlöst mentaltråkigt med nästan 2.30h i garaget.

Det blev lite skakigt ser jag nu...

4 kommentarer:

  1. Prova ställ in "brantbacken" som går över mot
    esporles, vore intressant och se om den är möjlig på en VR trainer.
    /FR

    SvaraRadera
  2. Det tror jag funkar, Trainern klarar väl 1200 eller 1500w och så mycket är jag rätt säker på att jag inte utvecklar. Däremot är jag osäker på om jag är så sugen...

    SvaraRadera
  3. Det tar sig!
    Välkommen till VR cyklingen...
    2,5 timme, inte illa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ack så mentalt besvärande var det. Tänk att det dock skulle ta hela hösten/vintern innan jag provade nyttja funktionen i trainern...jag skyller på snön som kom...

      Radera