torsdag 25 oktober 2012

Mer watt i garaget

Gårdagens pass blev inte fullt, jag tog en chansning och var lat och hoppades batteriet i den bärbara datorn skulle räcka att driva trainerns program hela det tänkta passest. Men det blev en intervall kort innan jag fick avbryta och rulla ur benen.
Bara för att jag kör så pass lite tid i dagsläget så tycker jag mig få kompensera det med lite hårdare körning. Det blev 4 minuts intervaller igår och för att inte latmasken skulle krypa för långsamt så belönade jag mig bara med 60 sekunders vila. Det tänkta antalet intervaller var 10 men i brist på energi (datorns) så blev det bara 9. Effekten var stadiga 300w tyckte trainern, medans PT inte höll med och visade mellan 267-280w, pulsen höll sig kring 82-85% så där lagomt tröttsamt så man ändå kunde koncentrera sig på tennismatchen i WTA slutspelet på Eurosport.
Idag jobb och eventuellt stakmaskin, men träningsvärken i triceps är fortfarande inhållande och är inte så där spänstiga.

2 kommentarer:

  1. Tänk om du kunde koppla all din träning till en generator. Du skulle kunna driva all elektricitet till huset :)

    SvaraRadera
  2. Med 300w så blir det inte så mycket över, inte så många rostade bröd eller nått varmvatten i vattenvärmaren, men kanske en och annan glödlampa förutsatt att det är den nya energisnåla typen förstås

    SvaraRadera