tisdag 9 oktober 2012

Papparazzi på sjukhus

Fika på ett känt ställe vid en fors, här är det inte bara kameran som lutar utan även cykeln den är fäst på
 Min trogna följeslagare sedan en tid är inlagd på verkstad. Kameran alltså, den har fått följa med i ur och skur, allt från Mallorca rundor via Vätternrundan och till lokala turer. Den har skött sitt jobb med bravur, men nu har den fått slagsida i sina alster. Den lutar lite, det låter konstigt, men den gör det faktiskt. Håller man kameran rak så blir bilden aningen lutande åt vänster. Trodde först det var kamerans hölje som lurade mitt vältrimmade inbyggda vattenpass att hålla snett, men vid närmare kontroll med ett vanligt vattenpass så bekräftades mina farhågor, den lutar, inte mycket men tillräckligt så det stör.

Inte mycket men lite...


2 kommentarer:

  1. Den översta bilden kan fan inte vara tagen idag???
    Det regnar ju, rejält eller?
    Fast Älvsbyn kanske ligger i en annan klimatzon va vet jag? Nu blir jag avis :-)

    SvaraRadera