onsdag 3 juli 2013

PANG!

Jobbdygn idag, så jag ställde klockan på väckning tidigt, hade några onda tankar om att somna om och köra bil men masade mig upp till garaget där jag förberett allt med cykeln. Klädde på mig och öppnade garageporten och njöt av solen ett tag. Började min resa och tänkte mer onda tankar då YR.no lovat medvind och det var motvind i verkligheten. Snurrade på rätt ok trotts min urusla form, hade 32 km/h i snitt då jag skulle svänga in till jobbets avslutande långa raka mot infarten, då PANG, en jädra smäll och punkteringen var ett faktum. Kikade på däcken och såg att en stor bit som en nagel var uppfläkt, har aldrig sett nått liknande. Bedömde att byte av slang var meningslöst och promenerade sista kilometern istället.
Ringde Eva som skulle till Luleå idag och bad hon ta med ett nytt Michelin så jag kan cykla hem imorrn. Fixat däcket just nu och hoppas på finväder så kanske man kör en liten extra snoa då man lika sitter på sadeln, om vädret är med mig förståss.
Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar