måndag 28 juli 2014

Jäkla watt

Efter många dagars ocyklande så fick jag mig en kort tur idag, passade på att kombinera transport till middag med träning. 37km körning, passade på att köra rätt hårt. Allt kändes fint, musklerna pigga, kroppen svarade bra, farten verkade fin och pulsen låg på perfekt nivå, det var bara ett problem, jag alstrade ingen effekt att prata högt om. Satans otyg det dära effektmätarna, man får nästan aldrig känna sig bra nått mera, skit mackapär, jag kan inte cykla utan den...

2 kommentarer:

  1. Hööru Stefan! Skit i watten vet jag. Den enda gången jag bryr mig om watten är när jag ska betala elräkningen, hehehehe! Näää allvarligt!
    Enda gången jag verkligen bryr mig om watten är när jag kör tempo för att jag ska pace:a mig rätt igenom loppet annars äre bara en rolig siffta om den är hög vill säga... Så gå på hur det känns i kroppen och om du tagit ut dig det är ändå det som räknas... Tycker jag i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Jag både håller med och inte, för tyvärr så är det så att det är effekten som räknas. Skulle jag bara vara ute efter att ta ut mig, så kunde jag lika gärna sluta träna och sen ta ut mig ett pass i månaden, satan va trött jag skulle va då, men få ut nått vettigt utav det, knappast.
    Det jag vill komma fram till är att det är regelbundenhet som krävs, och efter det enorm mängd och sen får man hoppas att det räcker till någon fart.
    Nu har jag haft noll regelbundenhet och i princip noll mängd på slutet och vips så är effekten bortblåst. Såååå trist med konditionssporter jämfört med tekniksporter

    SvaraRadera