lördag 12 juli 2014

Passade på då det ändå var varmt

Nuförtiden kör jag extremt sällan intervaller, i vart fall inte de där korta hårda så att påstå att jag tränat 4:or nyss är att överdriva, förra året då jag gasade mycket intervaller så blev jag bara sämre och sämre hela tiden. Hade en liten lucka emellan alla tennismatcher så jag grenslade hojen och cyklade lite. Då det ändå var så varmt och härligt med +30 så vad passar väl bättre än stenhårda fyror och bara för att liksom göra det lite extra kryddigt så körde jag 10st då jag ändå var i gång. Vitbergsbacken precis bredvid tennisbanorna passade perfekt för ändamålet, nära till cyklingen och ganska exakt 4 minuter från botten till toppen, vilan blev från 2.30 till 3.00, förutom efter 5:e intervallen då ljudboken tog slut och jag stannade en kortis på toppen och växlade över till radio.
Känslan var fin och jag njöt för fullt och på nått konstigt sätt så svettades jag inte speciellt heller. ca 316-320w mäktade jag med på intervallerna vilket jag anser mig mer än nöjd med. Intressant att jag blir bättre på 4:or med att INTE träna fyror, utan bara glida runt och lyssna på ljudbok, nice.
Skönt med värme, alla föräldrar/åskådare sitter och flämtar i skuggan, spelarna lider i solen medans jag sitter i en solstol i solgasset och tycker det är skönt och Jonas njuter för fullt på banan, sådan far sådan son eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar