lördag 5 juli 2014

Långpass till Björkliden

Sagt och gjort, långpass det blev, anslöt till Riström på morgonkvisten, men ingen mer röd var tydligen på det humöret. Vid Kaniskorset skulle Per ansluta men han verkade sen, så E.T ringde och kolla läget.

Skulle du med eller?


Vädret var kanoners, +20 till 22 på rundan men vinden som vi tyckte var mot på vägen upp var även mot på vägen hem då det blåste upp, men som den vise Il Doctore sa "nedförsbackarna kan dom då inte ta ifrån oss".
Per köttade på som bara attan, och sen så klev han av den räkan, klart man kan ta i då man inte ska med sista 90 kilometerna.

Så glad blir man då man slipper 90 km cykling
Bara för att det var långpass så passade jag på att slita åt mig 1 minuters watt rekordet. Jag har ju som mål varje år att slå mina egna effektrekord, jag har betat av ca hälften för 2014, lite svårare i år dock då jag kör uteslutande på StagePower och det stabilt visar 10w mindre än PT, så jag måste ta i 11w mer för rekord, men det gör bara utmaningen större.

Fredrik jagad av getingar
Tydligen gillar inte sommarens djur Fredrik, en massa getingar förföljde honom, eller så var det bara bullarna i fickan dom ville åt, och en pinne som såg ut som en huggorm som visade sig just vara en huggorm och den  högg efter honom också, det hade varit snyggt få den med sig i vaden.
11,7 mil blev det tillsammans men Strava den slavdrivaren hade utmaning på 13 mil så det var bara skarva på en sväng till det. Tack för sällskapet Fredde, lite Mallis cykling så här på hemmaplan, nice

Brörkliden är närmare än många tror

Så många bor där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar