torsdag 4 september 2014

60 minuter är 18 minuter för långt

Fick tyvärr vika ner mig efter 42 minuter. Trodde ett tag vid 15-19 minuter att jag var stålmannen och hade snitt på 20w högre än målet, men min snillrika tanke var att buffra upp lite effekt i motvinden. Jo jag startade i motvind för då vet jag att effekten kan stimuleras lite bättre utan att behöva veva benen ur sig. Var tvungen microvila ganska många gånger på väg tillbaka och då sjönk effekten klart markant. Slutsumman var bättre än förra gången, klart bättre, men det är bara inse att detta med kondis är en färskvara, drar man ner på träningen så sjunker effekten (farten), inget konstigt alls egentligen. Pulsen var dock kanon, låg och balanserade mellan 87-92% sen jag fick upp pulsen (startade lugnt), och snittet hamnade på perfekta 87%. Nya tag nästa vecka, än finns tid att jobba med innan snön faller. Men innan nästa timförsök är det 15 minuter som står på agendan, nu jävlars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar