fredag 12 september 2014

Sweetspot my as

Full fart Vistträsk Vidsel stod på programmet för kvällen, lagtempo med Fredrik och Per. Hade på känn att detta skulle bli övermäktigt och det blev det. Enligt Fredrik så skulle det bli jobbigt att ligga i Sweetspot som tydligen är definitionen 88-93% av FTP utan vi skulle behöva ligga lite lägre än så. Då vi kom fram till Vidsel så hade undertecknad 105% av FTP och ridån närmade sig, så jag avvek från de starka två och tog egen fart, försökte hålla uppe effekten sista skälvande minutrarna tills timmen var slagen och se på fan, det näst sista effektrekordet som var kvar från 2013 var slaget, nytt rekord på 60 minuter, inte pjåkigt alls. Nu har jag bara 15 minuters rekordet kvar, men jag tror jag skall spara det till Storkanis.
Grabbarna utan hår på benen då, ja dom körde in på finfina 40 i snitt, härligt kört. Påminn mig nästa gång då sånna här dumheter kommer på tal.
1. Skall ni köra TT hoj längre än timmen så skall jag inte vara med, min kropp kan inte sitta så längre än ca 60 minuter.
2. Skall ni gasa i två timmar så undvik att ta med mig, jag orkar inte så länge gas i botten.
Men det var bra träning, riktigt bra. Det enda som egentligen var nån form av "spot" idag var i min ändalykt, men inte var det nått sweet över den känslan jag har där nu, sitta som en reumatisk hund som är grymt hård i magen det är oskönt på riktigt.

3 kommentarer:

  1. Grattis till FTP rekordet!
    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Kollade just, jag har kört på 96% av FTP för HELA rundan och då drog jag ändå ner på farten på slutet, värre än sweetspot definitionen, skitjobbigt

    SvaraRadera