tisdag 13 mars 2012

En Dalgång bland Orbeorna

Dagens cykling bestod av montering av Christians nya vapen till sommaren, En Canyon Aeroad, snygg var den och förmodligen snabb som attan, Christian kör cirklar runt oss andra till sommarn, den verkar kunna klyva vinden som ett rakblad.
Cred till Canyon som helt klart verkar vet vad dom gör, bra förpackat och till och med en enkel momentnyckel och ett extra växelöra följde med. Mavic hjulen är ju helt rätt allround hjul för de flesta, men lösningen med ventilförlängarna är ingen kul detalj.
Mina Orbeor sneglade lite småilskt på inkräktaren i garaget, dom hade ju nyss vant sig med en Scott som sällskap..

Nöjd och glad ägare

Min egen förmiddag var en nice skotertur, körde på alla möjlig ställen jag sällan och aldrig varit på innan, blåsigt idag också, men det märker man ju inte av på samma sätt som på en cykel. Lite trist att snön snart är borta på ett sätt men å andra sidan skönt ändå.

Lodjuret på grönbete

Från en outforskad plats på Rackberget


Uppdatering:
Christian, det ser ut som du och Per har samma uppfattning om godis, då jag menar en godispåse så är det i storleken att man typ kan äta upp hela under reklamen för en Biofilm före själva filmen börjar, men den här som du kom med som tackar för hjälpen var ju gode mycket större, vägde ju dryga kilot ju, det tar ju hela resten av Mars att få i mig den här, men jag har några som gladeligen hjälper mig fick jag just höra..Tackar och bockar...


En väldans massa godisar...

2 kommentarer:

  1. Stefan, Aeroden blev så fin.. Godispåsens storlek berodde på att jag tyckte du är för fit redan innan säsongen ens startat.. fusk. Jaja har ju bantat 2,2kg idag tack vare nya Canyonen.

    SvaraRadera
  2. Fiin cykel Christian, verkligen fin cykel!
    Hmmm! Jag vill också ha en aeroad, snyft!!! :-(
    Stefan! Den där godisskålen räcker en fredagkväll hemma hos mig och frun cirka, ehhh 15-25 minuter å då äre inte frun jag beskyller... Jag är hopplös!!!
    Göm skålen nu kommer pappa! Ropade ungarna när de var små ;-)

    /Mats

    SvaraRadera