fredag 9 mars 2012

Köpa vingar för pengarna

Hjälmen satt som en smäck, grymt skön och fantastisk lätt, om det går fortare är tveksamt, men man kan ju hoppas.

Den andra hjälmen, Bell Volt var om möjligt ännu skönare än dess företrädare Bell Sweep som jag har haft 2st av i 4 år nu. Man ska ju byta hjälm med jämna mellanrum för att solens UV strålar "nöter" på hjälmens skyddande egenskaper har jag läst. Den förra Sweepen blev ju som ett naturlig byte då jag slängde den i asfalten (med huvudet fastspänt i den) då jag synade asfalten för ett par år sedan.

Dagens pass blev faktiskt ett dubbel, först en stund på trainern med sällskap med min äldste son på den andra trainern, kul att han börjat röra på sidfläsket, inte för att han har nått med måtten 195cm/72kg dock, de måtten med samma effekt som man själv har då skulle det va hyfsade w/kg förhållande.
Svidade snabbt om till skidkostymen och gav mig ut i spåret en timme, först två varv skate, snabbaste på nytt rekord 15.35 och sista stakande i klassiska spåret HELA tiden, gick inte ur spåret en enda gång, lite småtungt i saxbackarna, men det gick. Blev dock smått förvånade då det gick på 17.56, inte långt från mitt klassiska rekord då jag körde för en bra tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar