måndag 26 mars 2012

Julen varar fram till Påska

Ja kanske inte riktigt, det kommer skilja på ett par dagar faktiskt.

 
För att göra en lång historia kort så tar vi den korta versionen.
Wasa hårdbröd slutade tillverkningen av sin produkt Wasa Vete för ett par år sedan, jag fick en stor tår i ögat då detta varit min favorit så länge jag kan minnas. I år så kom en ny produkt ut på marknaden, Wasa Julknäcke. Påminner rätt mycket om Wasa Vete men har en svag kryddning av Anis i sig. Men med lite förberedelser så öppnar man paketet i god tid innan förtäring så hinner Anis kryddningen "dunsta" bort och vips så har man Wasa Vete som det var innan. Glad som ett barn så inhandlades fler paket vid juletid, men samtidigt då jag började tänka efter så insåg jag snabbt att detta bröd inte kommer finnas i hyllan hela året. Nu var goda råd dyra, så det fanns ju bara ett sätt att tackla problemet, och det var att köpa upp resten av det vad ICA hade. Sagt och gjort, men säg den lycka som vara längre än just till Påska. Öppnade mitt sista brödpaket i dagarna och jag bedömer att det räcker mer eller mindre till Påska.
Så hur jag ska göra nu står skrivet i stjärnorna, kanske annonsera på blocket, knacka dörr eller ringa Wasa och försöka övertala dom att ta upp tillverkningen. Jag har för tillfället ingen lösning på problemet, världen kommer stanna upp ett tag då sista skivan är uppäten...
Men nästa julhandel, då skall jag vara förberedd, hänga på låset dom en igel och storma in och köpa hela lagret direkt, då jäklar ska det väl räcka hela året!

5 kommentarer:

  1. Hittade det här.

    http://sverigeonline.se/wasajulknacke300g-p-744.html?cPath=64_77

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för det Kent, har mailat dom och fråga om frakten nyss...ett till tips till var tydligen att kolla på ÖoB för där kan dom tydligen också ha, synd att det var så onödigt långt till den affärn från Älvsbyn...kan man ringa och fråga om dom har i butik??

      Radera
  2. Annars kolla om inte din lokala Ica handlare kan beställa hem åt dig.
    Om det nu går att beställa från WASA nu när det inte är jul.

    Kan springa in och kolla på ÖoB i piteå. Skall själv in på Laitis om några minuter.

    SvaraRadera
  3. Inget på ÖoB i Piteå

    SvaraRadera
  4. Kent: Jag tackar allra ödmjukast för din ansträngning...

    SvaraRadera