fredag 16 mars 2012

Vem vill bli miljonär


Skön tur på min fantastiska CX, bra skit den där crossen. Nån som har koll på vart jag vände, en lite ledtråd är "död ren", och av nån outgrundlig anledning så låg det faktiskt 4st döda renar i vägkanten som nån bussig lastbilschaffis avrättat till fusklapparnas irritation. Dryga 8mil antecknas ner för dagen, bra trend det här...

En dålig trend är dock militära flygfän och att jag jobbar, de senaste fyra stora haverierna (om nu det plan dom letar sen igår är ett haveri) så har undertecknad varit på jobbet. Viggen i vattnet utanför Piteå 1998, Helikopter olyckan i Kebne omkring 2000, Jasen på RFN för nått år sedan och nu gårdagens Hercules, på nått märkligt sätt så blir olyckorna då jag tjänstgör, så passa er för att flyga militärt under mina jobbpass...

Pratade förresten med pressen lite av och till igår, dom ringer ju oss först, sen får jag hänvisa dom rätt i informationsdjungeln. Bengt Magnusson Tv4 var en utav dom som hörde av sig med nyfikna frågor som jag ibland inte kan eller får svara på. Jag var lite sugen på att fråga han om jag kunde använda livlinan "ring en vän" och att detta faktiskt var mitt "slutgiltiga svar". Men jag tvekade, han kanske ingen humor har...

2 kommentarer:

  1. Klart du var en långsväng i dag, DET BLÅSTE ju STORM och då är Stefan ute på hojen, såg dig faktiskt som du kanske märkte.. Snart får vi följas åt, törs inte ut mera innan jag får min nya sadel, var rejält öm i rumpan dan efter jag provat plastcykeln en mil..

    Trevlig helg till er alla, hoppas Ni har kvar några godis ;-)

    SvaraRadera
  2. Nja, långt och långt, 8mil är väl sisådär långt, 30mil om några månader, det är långpass det ;-)
    Men jo det blåste fint idag också. Några godisar kvar, jo typ 90%

    SvaraRadera