lördag 24 mars 2012

Hur firar ni Scottåret?

Ingen Arcushall för mig idag, för trött i luvan för det, och även för omotiverad, det blev till att fortsätta öppna kartongen som stått i garaget och skruva lite.
Objektet levererades som vanligt av Sportringen i Älvsbyn med Östen Nilsson i spetsen, tackar för det goda samarbetet, en guldstjärna till er återigen



Jag har svurit nån ramsa här och där varje gång jag cyklat i skogen och det varit lite mera stökigt, hoppelihopp hela tiden så man nästan studsar av sadeln och får dubbelseende av alla stötar som slår i svanskotan. Så nu har jag gjort slag i min längtan av en dubbeldämpad MTB.


Så vi får väl se om detta blir lösningen på problemet, grymt snygg var den då och vilken finish på alla detaljerna och lacken, lite drygt 11kg landade vågen på så den var faktiskt lite lättare än den "gamla" hardtailen som numera står och sneglar på inkräktaren som intagit 1:a platsen i MTB stallet.


Den får stå och mogna till en stund i garaget tills det blir barmark, för att svida om till vintersulor bara för att prova blir det intet av, men en liten sväng ute på asfalten kan det nog bli om nån dag, mest för att justera in den till perfektion...

5 kommentarer:

  1. Jisses!!!
    Snygg men fan skiiter du pengar karl?
    Hehehe!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Inte sist jag kollade...
    Men pengar är ju bara papper eller siffror på ett konto, där blir man inte glad över av att ha dom, klart man skall nyttja resurserna medans man lever ;-)

    SvaraRadera
  3. Du får snart bygga större garage!! Snygg cykel.
    /FR

    SvaraRadera
  4. Vilken läckerhet!! Blir en bmx snart också;-) /A

    SvaraRadera
  5. Fredrik: Tanken har slagit mig, men tomten har inte tillräckligt med plats..jo den var rätt nice
    Andreas: Den är ännu snyggare i verkligheten, finishen är kanon. Just det, BMX, Tandem och Enhjuling, hmmm mycket kvar inser jag ju, men det får nog stanna vid en enhjuling, för en sån ska jag ha så småningom, ta upp kunskapen på ett hjul igen vore kul..

    SvaraRadera