torsdag 15 mars 2012

Snillen spekulerar

Jag skulle kunna skriva en bok med anekdoter som min yngste son vräker ur sig mer eller mindre varje dag, man får sig ett gott skratt åt det unga ordgeniet, törs man ta åt sig av äran av att ha fört någon talang vidare i nedåtstående led eller är det för osvenskt.
Nåväl, det senaste alstret var enligt följande

John hade fått en ny tandkrämstub, och för att alla ska förstå sammanhanget så har vi alla VARSIN tandkrämstub i familjen, allt för att slippa eventuell sjukdomssmitta i ondödan (kalla det nojig om ni vill, jag kallar det inått annat..)
John är 6år, kan inte läsa riktigt ännu, men siffror har han stenkoll på...

- Mamma, den här nya tandkrämen, siffran 6 som står på den, är det för oss som är 6år eller får jag bara borsta 6st tänder med den??

En till som jag också kan bjuda på som glömdes bort att redovisas på rätt dag var följande:

- Pappa, om det inte snöar idag, hur gör vi då??? (29:e Februari kläckte han detta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar