tisdag 7 augusti 2012

Gillad av det randiga laget

Dessa jäkla getingar, varför skall dom gilla mig?! Idag på rundan Visträsk-Vidsel så mitt i en nedförslöpa efter ca 8 cyklade kilometer i typ 46km/h så stack den kanaljen mig rakt på låret strax ovanför knät. Jag kan inte hitta nån annan lösning än att han var ute på en förmiddags flygtur och jag helt enkelt cykla ikapp han rak i gadden, ont så inni bomben som vanligt blev resultatet av sammanstötningen. Resten av rundan blev en liten plåga på flera sätt, dels för att det stramade runt knät och att motvinden grinade mig i ansiktet mest hela tiden, men jag hade gett mig jäkuln på att knipa Christians tid på rundan, nu har han hånat mig tillräckligt. 1.58.08 blev summan av kardemumman, tjipp tjopp och 2h gränsen var sprängd, upp till bevis CE, nästa gång kanske jag cyklar ikapp en Antilop...

11 kommentarer:

  1. Nuu var jag allt liite nyfiken, vilken längd på tiden så att säga?
    Mil, kilometer, meter, decimeter, centimeter och eventuellt om du ids millimeter!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Gode exakt 70e+07 millimeter eller 117889,2215569 alnar om du så vill, tänkte på att farbor är gammal och kanske tror det är vänstertrafik ännu... ;-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Tackar tackar!
    Getingar, ajj säger jag! Frun blev stucken på ryggen igår... Det gör ont!
    Själv fick jag ett stick av en geting på ett pass förra sommaren, mellan två fingrar trots cykelhandskar... Hur den hittade dit är för mig en gåta?!

    SvaraRadera
  4. Förresten, 7mil under 2 timmar är ett bevis på att herrn inte alls är i nån dålig cykelform... Som Adamsson sa: Kör på man 7 mil under 2 timmar då är man bra tränad!

    SvaraRadera
  5. Bara att erkänna, Stefan nu är du kung även på den sträckan. Jaja ska försöka få upp lite mera tryck i benen så jag oxå kommer under 2 timmar, 2.01.49 ska väl gå att göra nåt åt eller ?? Du är väl värd att ha ledningen ett tag, du har ju cyklat minst 5000 mil mer än mig, väger som en lång tonåring och har längre semester än mig (konstigt nog) så fan du ska bara vara bättre än mig min vän ;-)

    SvaraRadera
  6. Mats: bra å bra, 8 mil på 2h det skulle va bra. Men ok tycker jag det var ändå.
    Christian: Nänä, skärp dig , nu får du ut å ta tiden, är ju perfekt med sparring. Annars har jag ju ingen anledning att cykla fortare. Däremot så skall vi öppna en ny runda för tidtagning som är lämpligare i längd nämligen Brännbergsrundan. 5000 mil nä som Tom P är man inte, samt att alla mina trissor är som nya (pik till Mats)

    SvaraRadera
  7. Ska försöka men tvivlar på att jag fixar det denna säsong, tar ju långvila snart då jag måste fylla boxar rejält.. Är det Brännbergsrundan rondell till rondell som gäller ?? Vilken väg först, där är ju skillnaden markant.

    SvaraRadera
  8. Från Linje till linje gäller, välj håll själv, det är ju runt så man kommer ju oftast tillbaka till samma ställe. Gjorde ett varv idag, var inte meningen men då spänningen i handbollsmatchen i radion tog över så var jag helt plötsligt nästan runt. 1.11.22 är inget att skriva i rekordböckerna, men trots allt en tid att slå

    SvaraRadera
  9. Ok, antar att du körde mot Brännberg då du tog linje-linje. Tråkigt annars att cykla upp och vända ner igen, även om jag tror att det är snabbaste alternativet..

    SvaraRadera
  10. Jo jag körde mot brännberg, men jag tog tiden redan i korsningen nere vid luleåvägen, men jag skrev linje/linje blir lättare att förstå då, men det kvittar ju vart man börjar, bara man kör varvet. Sen tror jag hållet kvittar...

    SvaraRadera
  11. Ok, från backen början till backens början via Brännberg-Altervattnet alltså älvsbynrunt varvet ;-) Då slipper man ju backen en gång, YES !!!!

    SvaraRadera