lördag 4 augusti 2012

Joel den lilla räkan

Taggad varje dag frågar han mig numera om att cykla, men då det är fotboll och bad å sånt så blev det först idag andra cykelpasset för Joel. Han ville testa tempo, öppnar hårt ynglingen.

"jag började flåsa efter halva sträckan", fick jag som första ord efter målgång
 Sagt och gjort vi tog oss ett envägstempo för att slippa bängla med vänd så här i början. Ok det var en smula medvind och det var ju utan vänd, men tiden 8.32 imponerade då stort på mig, jag var säker på att över 30 skulle han inte fixa, det vart hela 35,2 km/h Jag fick faktiskt kämpa en del för att hinna ikapp och förbi för att först agera starter och sen måltidtagare, han remma ju på som om han inte gjort annat...Nu är det rekordmilen nästa, dock inte nu på tisdag för då är det födelsedagskalas på agendan.

Själv så kastbytte jag cykel efter sällskapscyklingen och grenslade TT hojen. Att jag persade på Broarna runt var inte lika glädjande som Joels prestation och nyfunna intresse, men 39.40 blev tiden för er som noterar och testar i det dolda och mörkar era tider ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar