onsdag 1 augusti 2012

Takläggning

Tempoloppet i går i Piteå i fyrkantseriens regi vart jag rätt nöjd med, 30sek snabbare än 2011 trots jag var lite sliten efter några dagars hårdkörning. Men jag förundras över hur mycket mer och bättre träning det krävs för att bli "snabb", nu är jag bara "skamgräns snabb". Rimligt för att bli riktigt snabb så bör jag nog öka ca 60-80w i effekt och det verkar ju totalt omöjligt. Det känns som om jag nått mitt tak i detta med tempokörning, visst jag skulle säkert kunna bli snabbare om jag tränade mer och hårdare, men då jag varken har lust eller tid så blir det inte bättre än den svagaste länken så att säga. Med lite toppning (om jag nu kan lära mig det nångång) så kan jag säkert kapa 15w men där är nog maxet.
Men lite kul att det går bättre ändå och motivationen till cykling har ökat en del senaste veckan.
Åt Per och Andreas fanns inget att göra, dom var i en klass för sig, var dock mycket närmare Petter än vad jag trodde jag var möjligt, men han hade säkert bara en dålig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar