fredag 8 februari 2013

Njutbart på nått underligt sätt

Ut i spåret idag igen, blir en trevlig trend så här två dagar i rad. Det otrevliga var dock att temperaturen var ännu kallare, kvicksilvret kröp ner mot -19 idag. Men på nått sätt var det ändå inte så otrevligt, ganska trevligt faktiskt, kanske berodde på att jag var totalt ensam i spåret. Med de häringa trefingers handskarna så man ser ut som en krabba så hålls värmen i händerna helt perfekt, årets (fjolårets) bästa inköp helt klart. 30km på kärva spår men nu med nyparaffinerade skidor så tiden från gårdagen kapades med ca 11 minuter med samma ansträngning. Tänka om man då påkostade en burk pulver high-flour, då är man väl imål innan man startat, funderar på lite sånt under laggen lagomt till Vasaloppet.

Wassberg wannabe?
 Fick förövrigt bekräftelse på min anmälan idag, jag vet att jag varit anmäld men då man inte sett det på papper så har oron varit lite sådär latent i bakhuvudet....men nu är det bara full gas som gäller. Jag hoppas på medvind, strålande sol, glashala spår och formtopp lika vass som som K2.

Summan för avgiften är svår att tyda...sen verkar jag tillhöra Armén också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar