måndag 25 februari 2013

Vasaloppet 2013

Ingen datauppkoppling därav kort rapport med mobilen. Utökas då jag kommer hem

Start -13 hårda spår. Gick kanon halva loppet, pigg i kroppen. Fick valla om en bit efter halva, blev dock verkningslöst då stigande temp gjort en lös hinna i spåret som varken fäste eller gled perfekt med mina skidor. Såg att tiden skulle kunna bli sub6 så jag försökte öka. Kroppen sa dock stopp vid 75km sen vart det överlevnad. Målet för dagen var 8h9min för att nå mitt totalmål på 19h44min med klassikern. Kom in på 6h12min så det vart "onödigt bra"
Grymt nöjd med dagen, riktigt nöjd då man tänker att hela december å en bit in i januari gick bort i sjukdom, så träningsmilen stannade på ynka 45st.

Bilder kommer senare, nu ska jag sova.

7 kommentarer:

  1. Grattis till ett kanonlopp. Riktigt bra kört!

    SvaraRadera
  2. Grattis till väl genomförd Vasa.. Nu är det cykel som gäller för hela slanten antar jag. Vi hörs //C

    SvaraRadera
  3. Bra kört Stefan!

    SvaraRadera
  4. Grattis till en mkt fin tid! Det här visar ju att du har bra flås, nu vill jag se personbästa uppför Randa,felanitx,Lluc,Puig M mfl...
    /FR

    SvaraRadera
  5. Tack alla, kom just hem och skall skriva ihop en sammanfattning strax

    SvaraRadera