tisdag 19 februari 2013

Tackar Andreas

Hoppas du har rätt Andreas, i såfall är jag helt rätt ute, jag citerar inlägget

Om utvecklingen stannat av beror det på att träningen är fel eller att vilan är fel. Därför kan man inte bara fortsätta att vänta på resultatet utan att förändra något. I många fall är vilan inte tillräcklig vilket gör att kroppen inte kan maxbelastas så som den bör. I andra fall kan det vara att träningen inte längre utmanar kroppen. Idrottaren har helt enkelt blivit så bra som träningen tillåter.
"För att kunna utvecklas måste man utmana sig själv. För att orka utmana sig själv behöver man vila."
Den vanligaste åtgärden är att vila mer för att kunna prestera mer när passet kräver det. Den nästa vanligaste åtgärden är att träna intensivare i kombination med att vila mer. Väldigt sällan behöver någon träna längre, lugnare och/eller oftare.  Jag särskiljer begreppen ”ut och springa” och ”ut och träna”. Bakom träning finns en tanke. Bakom löpning finns ingen mer tanke än tidsfördriv.

Tidsfördriv har jag inte tid med, en massa 5 timmar pass på MTB och långnötande på en trainer går inte lösa längre, så omedvetet kanske min träning blir helt rätt i slutändan, vilket också passar mitt psyke bättre...nu är det bara hålla tummarna att den gode Andreas har rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar