tisdag 13 augusti 2013

För fet för ett gupp

Var på plats för Rekordmil tidigt, Joel var också med taggad till tänderna. Jag värmde upp rejält, lite över 20km och kände redan direkt efter start att det ändå var för lite, fick likafullt det där jobbig flåset vid lite högre puls. Hade som mål 320w och låg på det fram till lilla knölen Kälen på mitten av banan. Sen så kom det ett gupp vilket gjorde att min ena armkopp i tempobågen vek sig neråt. Shit fuck, blev som lite jobbigt att bara luta sig på vänstra koppen resten av loppet. Nu hade det förmodligen inge större betydelse förutom irritationen. Effekten sjönk med trytande ork och landade på 307w (inkluderat att jag startade klockan 5sek innan och då var den ju på noll ett tag) vilket var klart över förväntan. Vad tiden blev har jag faktiskt ingen aning om då jag bara stirrade på effekten och sneglade på pulsen medans jag tog i så cykeln knakade. Schemat stod 2*20 så jag resetade min Garmin och gav mig iväg direkt efter målgång (jo jag rättade till koppen först), därav att jag inte kunde/glömde kolla min sluttid.
Min andra sväng blev dock inte i tempoposition, då den är så pass jobbig att hålla kraft på, så det blev en upprätt mil, men med 292w som snitt, mycket nöjd där också. Dagens pass avverkat med bravur om än bara 2*ca 15min.
Med bravur genomförde även Joel 13 år med ännu mindre cykelpass än skribenten en finfin tid av 18.34, kanonbra av valpen för första gången på en full rekordmil.
Nya tag nästa tisdag, och då vankas det plättar, hoppas jag får förtur som vanligt med ett par med krispig kant. Måns far har full koll på min kosthållning. Nice
Måns var förövrigt snabbast igen, 5 ggr av 5 möjliga detta år, 13.22 igen, som ett schweiziskt precisions urverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar